fredag, februari 10

Urk


Ligger och lyssnar på några små lätta andetag.

Liten sover så stilla bredvid mig.

Runt 2 kom den första. Hoppas på att det är den sista.

MAGSJUKA BLÄ

När jag hämtade liten på förskolan hade de stängt till hans avd och flyttat in alla på avd vid sidan. Något barn hade spytt. Ett annat hade feber.

Skyndade mig därifrån men det hjälpte visst inte.

Har svårt att koppla av och sova. Gillar verkligen inte denna sjukan.

Liten är så duktig. När jag frågade hur han mådde efteråt sa han bara "det går bra nu, mamma" Min underbara lille kille.

.... Uppdatering:
Peppar, peppar, inget mer ännu.
Liten somnade fort efter och sover ännu.
Värre var det för mig själv. Somnade om runt fem kanske. Klockan ringde halv sju och då var det bara att traska upp. Stora killen skall till skolan.
Så fort storebror gått är det jag som dyker ner i sängen igen om lillebror fortfarande sover. Håll tummarna för det.

3 kommentarer:

Russin sa...

hej gumman..

Åhh nej, vilken fasa.. Så synd om lille O.. :(

Ja dagis är en riktig smittohärd i dessa tider. .:( Bläää..

Hoppas ni andra klarar er, vitpeppar min vän.. Glöm inte den.. ;)

kraaam

Anonym sa...

Lilla gubben. Jobbigt men bra med lite magrensning. Hoppas alla basselusker nu är bort och ute från ert hus. Kram Momo

Anonym sa...

usch va grymt det är med den sjukan, jättesmittsam. Har nyss haft en period. RO