måndag, december 19

Julmat förberedelse


Inköpslista och matlista har skrivits och planerats idag.
Har hittat lite nya goda saker jag tänkte försöka mig på till julen. Hoppas det kommer smaka lika gott som det låter.

Julafton blir hemma hos oss med mina nära, kära. Morfar på förmiddagen och Mormor på eftermiddagen. Syster med familj får hänga med hela dagen och natten. Ser fram emot en lugn och mysig jul i nya huset.

Annandagen blir det åter middag hemma hos oss. Denna gången med familjen från Morfars sida. Det var ett tag sedan vi fick ihop det tillsammans så även den dagen ser jag fram emot. Har även hit hittat lite smått och gott jag tänkte testa. Inga stora svåra rätter utan enkel men gott.

Nu fattas bara lite snö med tycker jag.

1 kommentar:

Johanna sa...

Ser fram emot att träffas allihop hos er...<3 Kramis