onsdag, december 14

Gårdagens Lucia

Vilken underbar Lucia vi hade igår.
Dagen började med att jag körde stora killen till skolan lite tidigare. Han skulle vara med i årets Luciatåg för alla på skolan. Spännande var det. Han var ivrig att få komma iväg.

Sen var det hem och ge liten lite frukost och sen köra honom till hans förskola. Självklart skulle han ha tomteluva på sig och utav alla vi har valde han min med röda paljetter över hela.

Lämnade liten på förskolan och åkte till stora killens skola där jag skulle få se min älskling som stjärngosse.

Hämtade hem liten från förskolan och han klädde direkt om till tomtekläderna. Sen gick han med de på tills det var dags att åka tillbaka till förskolan för Luciatåg där. Även liten var väldigt uppspelt. Han sa flera gånger att han skulle sjunga sankta Lucia för mamma och storebror.

Han pratade med sin pappa på telefon och även han fick veta att liten skulle sjunga idag.


Min kära syster med familj kom ner och var med. Supermysigt!
Liten var så duktig under Luciatåget. Han kom ut nästan först av alla barnen. Självklart gick han och S hand i hand ut. Riktiga bästisar. Tyvärr blev han lite intryckt till väggen så vi såg han inte under tiden de sjön. OJ, vad söta de var alla små.
Efter tåget var det fika och lek. Vi var nog de som gick sist hem och även då ville liten inte gå.







Det var en sån otroligt bra dag igår. Den gav mig ett lugn som hänger kvar även idag.

Liten ville vara tomte även idag så självklart fick han det. Han var den enda på avdelningen som var tomte idag med men jag hörde hur de andra barnen med önskade att de fick klä ut sig igen.

Inga kommentarer: