torsdag, november 3

Hembakat

Tidigar i veckan var jag så extremt seg. Gjorde absolut inget under dagen men när eftermiddagen kom fick jag nog. Tog tag i min sedan länge plan på hembakat bröd.

Det var ett bröd med väldigt lite kolhydrater. Mycket nötter och lite bär. Det tog lite tid att baka men det luktade underbart när det gräddades i ugnen. På kvällen blev det provsmak och det var helt ok.

Skar upp brödet och frös in det i skivor.

Idag till frukost plockade jag fram två skivor och slängde i brödrosten. Mmmmums. Det var ännu godare idag med smör och ost.

Det lämnade mig med en skön nöjd känsla med och inte som annars en lite mer klumpig mätt känsla.

Kan varit en bra start på dagen.

Idag blir det förutom lite utelek en städdag här hemma. Har flyttat fram det hela tiden men nu kan jag inte vänta längre. Bara att ta tag i det.

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

åhh ett bröd med lite kolisar vill jag gärna ha receptet på om du vill dela det. .:)