fredag, oktober 21

Flyg Trygg

Höll på att missa min kurs igår. Jag har de sista åren blivit så hemskt rädd för att flyga. Det blir tyvärr inte bättre och eftersom vi har släkt utomlands behöver vi flyga för att träffa de.
Fritidsresor ordnar en kurs för flygrädda. FlygTrygg heter den. Igår var det dags för mig att gå.

En flygvärdinna och en flygkapten var det som höll i det. Mest var det kaptenen som pratade om hur ett flyg byggs och hur det fungerar. Han svarade även på lite frågor under tiden. Han var en lugn, skön och avslappnad typ. Han fick många märkliga och hemska frågor att svara på. Stundtals kändes det mer som vi alla triggade varandra att bli mer rädda än mindre.

Efter pausen gick jag fram för en fråga jag inte ville ställa inför de andra. Har ju varit med om en allvarlig landning för många år sedan och nu när jag är flygrädd kommer den tillbaka till mig.
"Då har du varit med om mer än jag har på alla mina timmar som kapten". Vet inte om det hjälpte mig så mycket.

Fick även med mig ett häfte, en DVD och några övningar jag skall göra. Skall göra det tillsammans med älsklingen så han kan känna sig tryggare att flyga med mig och kanske kunna stötta och lugna mig på våra resor tillsammans.

Man vet inte om man kan om man inte försökt...

Inga kommentarer: