tisdag, september 13

Mörkrädd

Natt till igår vaknade liten och var helt genomblöt. Han skakade för han var så rädd för något. Han ville bara ha vårt stora täcke över sig men jag var rädd att han skulle koka över av värme. Tände min mobil och då blev han lugnare. Letade fram en liten filt han kunde ha över sig i stället.

Älsklingen hade åter somnat med balkongdörren ganska öppen. Det lyser in ganska bra från gatlyktorna och det rasslar även i den stora björken utanför.

Jag låg vaken länge med liten på armen. Han hade så svårt att somna om för han var så rädd. Asch.

En natt utan att sova helt bra går ok. Man klarar det. Men när det blir två börjar det kännas.

Liten vaknade även i natt och var så rädd att han skakade. Förstår inte var det kommer ifrån men det är så synd om honom.
Fick tända lampan och ligga och hålla om honom. Jag fick inte släppa greppet för då blev det för läskigt. Så låg vi länge, länge innan han kunde somna om. Gissa om jag var trött när klockan ringde.

Hoppas inte det fortsätter så.

1 kommentar:

TuriOturen sa...

Men åhh stackars liten! ;( Hoppas du får en bättre natt inatt :D