torsdag, september 15

fler spöken

En natt till med mardrömmar eller vad det nu är. Liten vaknade vid 4 och var så rädd. Denna gången behövde han bara hållas om och få lite filt över ansiktet. Efter en stund frågade jag om vi inte skulle sova lite mer. Fick ett skakande huvud till svar. Han somnade dock efter ett tag. Tyvärr närmade sig klockan dags att gå upp för mig. Ställde fram den och slumrade 30 min till. Det var nog klokt för just nu känner jag mig inte så trött som jag skulle kunna göra.

Vi har gamla hederliga persiennner i sovrummet och det är hål där snöret går igenom. Genom de hålen lyser gatubelysningen in. Funderar på om det kan upplevas som läskigt. Jag har velat sätta för rullgardiner men det tyckte älsklingen var onödigt. Nu får han nog ändra sig för litens skull.

Inga kommentarer: