söndag, augusti 28

Snart är jag golfare igen.

Helgen som gått har varit lite av allt.
Igår var jag och älsklingen på golfkurs. Jag var med för att tränaren skulle se om jag kunde spela. Har tidigare haft grönt kort men inte spelat på några år.
Vi slog lite på rangen innan kursen och då hade visst tränaren kikat lite på mig. När jag frågade hur han ville göra med min "kontroll" föll myntet ner. Han tyckte jag slog väldigt bra för att vara nybörjare. Jag var med på kursen men behövde aldrig spela upp. Pratade med honom och han gav mig grönt ljus direkt. Super!
Så imorgon förmiddag skall jag och syster gå en fadderrunda så jag kan få mitt handicap.
Vi lutar åt att bli medlemmar på golfklubben här hemma då det är så nära. 50 meter genom skogen så är vi på hål 9 vilket även är sista hålet. Än så länge finns det bara 9 hål här men de försöker få till så det skall bli minst 18 hål.

Här var vi på vår första promenad i skogen. Se på lilleman hur långt hår han har mot nu (se tidgare inlägg). Så mycket större han ser ut nu fast det bara är 4 månader sedan jag tog dessa kort.

Man kan skymta klubbhuset långt där nere.

Inga kommentarer: