måndag, augusti 22

Sista dagen på sommarlovet

Imorgon börjar vardagen för oss igen. Längtar lite efter den samtidigt som jag inte känner mig helt klar för den.

Stora killen börjar på ny skola och lilleman på ny förskola. Det kommer bli en bra höst känner jag på mig.

Har precis lagt fram kläder till oss alla inför imorgon. Stora killen har skolfotografering imorgon med. Vi har inte helt kunnat vända dygnet som vi behövt så imorgon kommer bli en seg dag.

Idag har vi haft en härlig sista dag på sommarlovet i alla fall.

Klockan 10 kom det hit fyra andra 3-åringar och deras föräldrar för en liten lekdate. De kommer alla gå på samma avdelning på försolan så jag tänkte det kunde vara en bra start att träffas och lära känna varandra lite innan den stora dagen. Det blev succe. Barnen lekte så bra och när tiden kom ville de inte gå hem. NEJ! sa alla. Kul.

Även jag tyckte det var trevligt att prata med andra vuxna en stund.

Efter lekdaten åkte vi till stora killens skola och träffade hans fröken och några till. Nu vet han var han skall sitta och har fått lära känna fröken lite mer. Allt för att underlätta inför att börja i ny klass. Han har fått en väldigt bra fröken tror jag. Det kommer bli topp.

Imorgon kväll kommer älsklingen äntligen hem. Även denna lediga perioden har vi lite aktiviteter inplanerade. Tror det kan bli tre bra veckor igen. Får troligen lite mer besök med men inte lika många denna gången. Ser fram emot det. Efter att alla åkt hem har jag faktiskt saknat sällskapet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra ide med en playdate! Och kul att gick så bra!

Östblomman sa...

Å va härligt att du tog chansen och kom iväg och laddade batterierna inför hösten! Det verkar som ni trivs bra och spännande med ny förskola och skola :).

Vi har boat in oss mer och mer, känns jätteskönt att äntligen ha ett hus! Lägger väl ut lite bilder när jag får tid ;).

Lycka till med allt imorgon!
Kramar

Anonym sa...

Lycka till med hösten mina Älsklingar. Momo