tisdag, augusti 16

En trädgårdsdag

Phu så trött jag är. Det känns i hela kroppen.

Idag har vi varit ute hela dagen. Först blev det klippning av gräsmattan. Den hade blivit riktigt lång sedan jag klippte den sist. Fick gå över den flera gånger. Det tog sin lilla tid. Sen blev det en runda med trimmern. Skönt att det äntligen blev gjort.

Älsklingen har byggt en planteringslåda som jag tjatat om länge. Jag ville ha nåt att plantera ut lillemans amerikanska blåbärsbuskar och våra jordgubbar och smultron. Så efter gräset började jag fylla jord i lådan. Oj vad jord det gick åt. När jag fyllt de 9 säckarna vi hade var jag inte ens halvvägs. Det var bara att packa liten i bilen och köra för att handla mer.

Har lyft ett antal säckar jord idag och det känns. Undra om jag får träningsverk imorgon.

Nu är i alla falll all jord i lådan och allt är planterat och klart.




Nöjd och glad tog jag mig ett bad i jaccusin med killarna. Aaaa vad skönt det var.
Köpte några frotetofflor på IKEA sist vi var där och de testade vi idag efter badet. De fungerade kanon. INGET vatten alls inne mellan altandörren och badrummet. Tidigare har det varit en väg av vatten på parketten. Nu är det slut på det.


Nyklippt och fin kille. Fick äntligen lov att klippa honom hos frisören och det gick riktigt bra. Är supernöjd med resultatet. Han ser ut som en ny kille.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har gjort. Mycket trevlig lösning med lådan för din bärväxter. En så stor kille det blev av vår lille prins när han fick ny frisyr. Ha nu sköna dagar hos Jens. Kram till er alla Momo

Mamma Russin sa...

hej gumman..

så fin O blev i håret, han blev genast så mycket äldre.. :)

Tack vännen för all ditt stöd i vår svåra stund..

idag har jag haft en rätt ok dag mellan varven..

kraaaam