måndag, juni 27

Måndagslista

Oj vad dagarna går. Har åter missat några listor tror jag.
Tanken med listorna var att man skulle peppa sig själv när man är lite seg men jag tycker de fungerar ändå. Just nu är jag bara så lycklig över att äntligen bo i vårat drömhus att jag inte behöver en lista. Idag skriver jag den för att nästa måndag kanske inte är en lika bra måndag och då kan jag se tillbaka och minnas idag. Inte helt fel, eller?

Idag måndag är jag glad för att...
  • ... IDAG kommer min stora kille hem!!! 
  • ... jag bor i mitt fina nya hus.
  • ... ett av husen är sålda och borta.
  • ... det sista huset är på god väg mot en försäljning.
  • ...  imorgon skall min stora kille och hans kusin E åka till mormor och H för deras årliga vecka på sommaren. Är tacksam och glad för deras tradition. Det betyder mycket för stora killen men även för mig. Tack mormor & H!
  • ... liten börjar få lite kompisar här hemma och kanske jag med.
  • ... det går framåt i uppackandet av alla saker. Tar det riktigt lugnt för att få en bra ordning från början. Det är det värt. Lite rot kan jag leva med ett tag för jag ser hur bra det blir.
  • ... jag äntligen fått satt blommor i balkonglådorna.
Oj vilken lista det blev idag. Vissa dagar är det bara lätt att skriva. Skulle kunna fortsätta mycket längre men jag stoppar där. Nu skall jag och liten göra oss klara för en tur till stan. Har lite ärenden innan vi hämtar storebror.

Önskar er alla en underbar vecka. Även om du inte har en blogg så skriv din egen måndagslista ett litet block eller ett Word dokument på datorn. Prova och se vad bra det är!

Hos Jennyn kan du läsa fler måndagslistor.

Inga kommentarer: