torsdag, juni 23

Älg

Jag har varit så seg och frusen hela dagen. Har inte fått gjort något som helst idag känns det som.
Fick ta mig i kragen för att orka laga middag men när jag väl fått klart den och ätit kom lite energi tillbaka.

Efter middagen började liten bli lite trött och grinig så jag var tvungen att hitta på nåt. Gå ut fungerar alltid.
Vi tog ett tag på framsidan med gräsklipparen. Snabbt och lätt. Baksidan får vänta till en annan dag.

Efter klippningen ville liten cykla lite men han ville ha sällskap. Jag gick med honom upp på gatan till vändplatsen. På väg tillbaka träffade vi på en av grannarna och blev stående och prata. Hon  undrade om vi sett älgkon med sina kalvar som håller till på kullen utanför oss??? Nej, har inget sett ännu och vi som gick den vägen till lekplatsen idag. Blev lite nervös om vi inte skall våga gå den vägen mer. Vad skall man göra? Hur skall man göra? Det blir en ganska stor omväg att gå om vi skall gå runt allt. Bör man undvika den vägen eller? Nån som vet?

Tillbaka hemma så hjälptes vi åt med att rensa lite i rabatten. Det växer så mycket fult där nu och när vi ändå var ute kunde jag passa på att dra bort lite. Det började renga så vi fick avbryta och gå in.

Liten såg lite på Bolibompa och nu sover han på soffan. Det tar på krafterna med allt som händer just nu.


Inga kommentarer: