tisdag, maj 17

Kan inte alltid vara på topp

Idag är en riktigt seg dag. Jag kan inte vakna till liv. Fick sova en hel och bra natt och det är kanske det som är felet. Kroppen har fått smak på vila som den behöver.

Jag har i alla fall fått gjort lite. Var på möte med rektorn på stora killen skola. Han var trött han med för hans ögonlock var tunga av och till. Han hörde vad jag sa och tyckte det var bra att jag gjorde det. Han skulle även se till att saker blev som de skulle vara. Mer än så kan jag inte begära just nu.

Både innan och efter mötet passade jag på att vara med stora killen i klassrummet lite. Oj säger jag bara. Nu kom jag visserligen direkt efter de haft schak och var lite uppspelta. Vad var det för ursäkt efter lunch och rast vet jag inte. Undrar lite försiktigt om föräldrarna vet hur deras barn är i skolan och vad de tycker om det?

Det var mysigt att kunna ta del av stora killens vardag utanför hemmet. Han är så snäll och gullig. Glad och duktig. Blir så stolt när jag ser honom. Vad har jag gjort rätt för att få en så underbar kille. Jag är så otroligt tacksam för mina fina killar.

När jag lämnade liten på dagis tog jag med cykeln hem eftersom jag ännu inte fått köpt lås till den och vill inte lämna den olåst utanför. Jag fick lova att ta med den när han skulle hem. Nu blev det inte så eftersom jag kom direkt från storebrors skola med bilen. Då skulle han inte med hem. Bestämd lite sak jag har. Det gick ganska smidigt att övertala honom.

Väl hemma tog det inte lång tid innan han somnade på soffan. Det tar på krafterna att vara några timmar på dagis.

Inga kommentarer: