fredag, april 15

Frost

Så var det minus igen. Gick upp och ut med soptunnan idag. Orkade inte det igår kväll. Blå himmel och sol. Härligt väder. Tyckte inte det var så kallt men såg att det var rimfrost på bilar och tunnor mm. När jag kom in tittade jag på termometern. Visst: -1.1 grader. Brrr egentligen men kändes inte så. Några minuter senare var det redan pluss. Det går fort upp idag. Kollade vädret på nätet och det var sol, sol och ännu mer sol. HÄRLIGT. I LIKE.

Idag är det full fart som gäller. Har redan börjat med sista tvätten. Liten skall på 3-års kontroll på BVC. Inte det minsta orolig. Han är bara SÅ  duktig. Växer bra, äter bra, pratar så fint och mycket (ibland för mycket), har väldigt bra kontoll på sin kropp och koordination (ibland allt för bra även där). Det jag är nyfiken på är hur lång han har blivit. Han har gjort ett litet hopp det sista som syns på kläderna. Hans moster säger hela tiden (med kärlek, jag vet det) att han är så liten och inte växer. Det är nog mycket för att han är så nätt i kroppen, helt perfekt, som gör att han ser mindre ut.

Sen blir det att packa. Skall lämna stora killen till sin pappa över påsklovet som är nästa vecka. Har några partyn bokade så de sakerna skall med.

Åhh vad jag längtar. Helgen och hela nästa vecka kommer vara SÅ bra. Träffa familjen och vänner, göra massa kul saker, åka på IKEA, ha lite party, sitta på uteservering, fira lillkillen som fyller 3 år, fira E som fyller 11 år samma dag mm mm. Älsklingen och jag har skaffat barnvakt en dag och natt så vi kan få lite vuxentid. Gå ut och äta, umgås, prata, bada i vårt spabad för första gången. Tiden kommer gå så fort. Allt för fort som den gör när man har trevligt.

Älsklingen kommer äntligen hem på söndag. Denna gången är han ledig läääännnngggeee. 24 dagar tror jag det var. Skönt skall det bli.

Tillbaka till att-göra-listan.

2 kommentarer:

Ingela la la sa...

Det låter som att du har en riktigt härlig vecka framför dig. Låter verkligen mysigt :)

Tack så mycket för din röst! Det hade varit riktigt skoj att få åka med den där bussen :)

Trevlig helg!

Emelie sa...

Låter som att du har en härlig tid framför dig och om 3 veckor är galan! Wiie!