måndag, april 11

Barfota

Vi har varit ute hela dagen idag. Från nio till sex. När det var dags att gå in protesterade liten. Nej in, Vill leka ute. Han verkligen älskar att vara ute min lilla prins.

Vi har pysslat lite i trädgården, slängt återvinning, hämtat ett paket som kommit med mer klänningar, handlat lite mat, cyklat, solat, busat mm mm. Det har varit en helt underbar dag idag. Tiden har bara rusat förbi.

Strax innan vi skulle gå in tog liten av sig skor och strumpor. Han skulle gå barfota. Varför inte. Det var ju "sommar" ute. Jag hade allt för mycket kläder på mig fast jag bara hade jeans och tröja.

Sen var det dags att bada lillen då han efter vår dag ute hade hunnit och bli så där härligt sommarsmutsig över hela han. Tyvärr lossade det en slang under badkaret som jag inte lyckas fixa själv. Nödlösning fick bli baljan som först fick en ordentlig skrubb då vi inte använt den på länge. Liten var tokglad för det så allt ordnade sig.

Medans han satt och lekte i baljan i duschen passade jag på att städa toaletten. Urk, fy, blä. Det är nog det värsta jag vet. Nu är det rent i alla fall tills nästa gång...

Tyvärr får jag inte min mobil att koppla upp så jag kan inte visa resten av korten jag tänkt. Kanske den vill imorgon. Jag blir så lätt irriterad när det tekniska inte fungerar som det skall. Jag är inte så haj på det och vet inte hur jag skall lösa det heller. Sånt är trist när älsklingen är på jobb och inte kan rycka in när jag behöver.

1 kommentar:

Stina sa...

Jag svarade i fel blogg. haha...

Ja, vi är inte kloka här borta.:-) Kram Stina

Så söt bild.