lördag, mars 26

Earth Hour 2011 slut

Vi klarade oss igenom timmen men det var inte helt lätt att göra något lugnt utan TV en kväll. Jag blev förvånad och lite besviken på att det var så svårt. Detta är något jag nu sett att vi behöver göra oftare och träna oss på att vara tillsammans på riktigt.

Nu blev det en riktigt trevlig kväll med spel, tågbana lek och gömma leksaksbil lek.
På bordet står två underbara blockljusstakar.

Det var många ljus tända så att alla lampor var släkta märktes inte. Ljusen lyste upp så bra.

Här under ser ni två av kronorna från zbh som självklart har en plats i hemmet.

Jag tände några lyktor ute på framsidan med för att sprida lite ljus då jag trodde de flesta skulle släcka. Ack så jag bedrog mig. Tror bara de som var borta hade släckt hemma. Det hör kanske till att man bor i småby.
Lite levande ljus kunde skymtas men de blandades med TV:n flimmer. Halvvägs bara eller utan tanke. Bara en vanlig myslördag.
I natt får vi en timme mindre. Imorgon börjar sommartiden. Nu är vi ordentligt på väg mot den underbara svenska sommaren.

Inga kommentarer: