måndag, mars 28

Välgörenhet

Jag och liten tog på oss och gick bort till Loppan för att se hur det gått med våra saker vi lämnade in för helgens försäljning. Det var strålande sol och jag fick ganska direkt ta av mig mössan. Efter en bit fick jag även knäppa upp jackan lite. Strålande sol och underbart ute.

Det hade gått bra på loppan och vi fick nästan 2.000 för det som blev sålt. Sen var det massor som inte blev sålt men det lämnade jag kvar så de kan skicka ner det till hjälp för behövande. Vi fick pengar, församlinge fick pengar att skänka till välgörenhet, kläderna kommer till nytta för behövande, vi har mindre saker hemma att flytta med oss.
Välgörenheten denna gången går till forskningen om ADHD, Autism, Achbergers mm. Bra bidrag för det behövs.

Vi har precis kommit in. Stannade ute efter vår promenad och lekte. Tiden gick och vi hade varit ute i tre timmar. Härligt.

Just nu sitter stora killen på min laptop och försöker skriva lite. Vi provar en ny teknik för honom att skriva sina berättelser till skolan.

Inga kommentarer: