måndag, mars 28

Känslovecka

Har ringt lite samtal och kommit en bit på vägen i  min kamp. Känner mig både glad och ledsen. Lite orolig för vad som skall komma men tacksam för det som händer. Nervös för vilka svar jag kommer få eller inte få och vad det kommer betyda.

Känner efter mitt samtal idag att denna veckan kan bli lång och känslosam. Har lite jag behöver sätta mig in i men det tar emot.

Solen lyser och himlen är blå. Det är jag tacksam för idag.

Liten sov länge idag så då blir det förhoppningsvis ingen middagslur och tidigt i säng. Kommer behöver lite tid att tänka i lugn och ro tror jag. Väntar på ett samtal mer senare i dag. Tror inte det kan bli som jag vill där men jag hanterar det.

Ensam hemma med båda killarna. Båda bra och dåligt. Ingen som tar upp ämnen när jag inte vill eller orkar. Men heller ingen jag kan prata med när jag skulle behöva just där och då. Älsklingen åkte igår och jobbade hela natten. Han kom visst i säng vid 6 i morse. Gissar att han sover nu.

Nu skall jag röja lite hemma för att skingra mina tankar.




Inga kommentarer: