tisdag, februari 8

Två steg fram och ett tillbaka

Att det inte bara kan flyta på smidigt och lätt. Nu har jag haft lite energi och saker har börjat hända runt om kring mig. Barnen är nöjda och glada. Stora killen trivs i skolan och gör bra framsteg. Lilleman har funnit sig tillrätta på dagis igen som det verkar. Allt är toppen och så PANG. Jäklar rent ut sagt. Ett oväntat bakslag. Blir så jäkla trött och less.

Som tur är efter en stunds begrundande lägger sig det mesta och jag kan börja se positiva saker med den nya vändningen. Det behövs kanske en smäll av och till för att jag riktigt skall uppskatta de små sakerna och stunderna mer. Nu blev det bara att tänka om lite så blir det bra på det nya sättet i stället.

En gammal vän som jag inte hört av på länge ringde idag och det muntrade upp lite.

Stora killen är hemma hos en kompis och leker nu. Liten tar sig en blund på soffan. Älsklingen är på jobb. Själv skall jag krypa ner i källaren och försöka måla klart lillemans möbler.

Inga kommentarer: