måndag, januari 31

Nya dagistag

Så har då Dagen kommit då liten skall göras dagisklar igen. Han fortsätter att prata om att han inte vill... Nu behöver han komma igång igen. Jag har en lång lista på saker jag behöver ta tag i och då krävs lite sammanhängade tid för koncentration.

Han kom ner för en stund sedan med Musse, filt och kudde. Nu ser han på Chuggington en stund medans jag skall göra mig helt klar. Försöker få en så bra start på dagen innan avgång till dagis så han skall vara på gott humör.

Jag känner mig positiv till detta och saker har hänt på dagis som är lite till vår fördel tror jag. Från att ha varit många små med få fröknar har nu flera barn flyttats upp till stora avdelningar och några barn har flyttat och därmed slutat. Inte helt som de planerat men resultatet är att det just nu "bara" går 8 barn på litens avdelning.

Idag börjar vi bara med ett kortare besök. Kommer lagom tills de skall ut och leka. Passar nog bra då det är hans favoritplats - Ute.

2 kommentarer:

Anne sa...

Så det är dags nu igen för dagis. Med min Alma var det så att hon i perioder inte alls ville gå dit och sen hade hon perioder då hon absolut inte ville gå hem på eftermiddagen.
Det kommer säkert gå bra för er idag!
Ha en skön start på veckan. KRAM

Anonym sa...

Momo håller alla tummar idag. Kram