onsdag, januari 12

Hej mitt vinterland

Nu är den här igen. Snön. Jag gillar det fast inte just idag då älsklingen skall köra alla dessa mil hem.
Hoppas nu bara den packar sig bra och fint på all denna hemska is så man åter kan vara ute och Njuta av denna fina vinter.

Jag ser det som så att varför inte bara acceptera att det är vinter i vårt land och göra det bästa av det. Om man vet att det kan komma snö under natten får man lägga sig 10 minuter tidigare för att kunna gå upp 10 minuter tidigare för att skotta fram bilen. Var ute och glädjs med barnen som älskar detta. Jag vet själv hur det var när jag var liten. Vi hade en bra backe på utsidan tomten som vi var många timmar i på vintrarna.

Tänk positivt och utnyttja denna årstid för det som går. Allt har sin tjusning om man bara väljer att titta.

När älsklingen kommer hem skall vi:
  • åka snowracer
  • åka skidor
  • åka skridskor
  • gräva i snön (och skotta)
  • andas härlig vinterluft
  • NJUTA!

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Hoppas att det går bra för din älskling att köra hem idag och att ni får njuta ordentligt i snön tillsammans sedan!

Kram!