lördag, november 27

Lek & städ

Stora killen har en kompis hemma. De har precis kommit in efter att ha varit i pulkabacken i över en timme.
Det var rosiga kinder på de båda. Nu leker de med lillebror en stund medans jag lagar luch. 

Kompisens föräldrar skulle en tur till Norrköping och handla och skulle vara borta ganska länge. Helt ok för då har stora killen nåt att göra hela dagen och slipper tänka på att spela som han förresten redan gjort för idag. Jag passade på att be de om en tjänst. Stora killen vill så gärna ha en adventskalender från Toys R Us och vi kommer inte dit före 1 december. De skulle ordna det snälla som de är.

Jag och liten har städat lite här hemma. Det går sakta framåt när man har hjälp men vi har båda nåt att göra då. Liten är annars väldigt snäll och lyssnar faktiskt på mig idag. Har skruvat ner grinden vi har i trappen längst upp. Den använder vi aldrig för liten är så duktig på att gå i trappan själv. Det blir mest lek med den och det gillar jag inte. Nu är den borta och det känns bra.


1 kommentar:

HUSnrNIO sa...

Det är härligt med snön som kommit. Mina barn är gladare och enklare att få upp ur sängen om morgonen. När stora tjejen kommer ifrån pulkabacken är så där skönt trött och med härligt rosiga kinder=) Ha en trevlig adventshelg.