tisdag, november 23

Han grät inte

Nu är jag hemma framför datorn och riggat upp med Pepsi och böcker. Idag skall jag plugga. Ute yr snön men det är inte speciellt kallt. När jag gick med liten till dagis klädde jag på mig och honom för som jag trodde en kall promenad. Så blev det inte. När vi kom in var jag tvungen att ta av mig lite för jag blev så väldigt varm. Skönt när det är åt det hållet i alla fall.

Lämningen gick ovanligt bra. Peppar, peppar. Han kramade mitt ben en stund men protesterade inte när hans fröken tog honom för att gå och läsa. Följde tyst och snällt med. Vilken lättnad. Han sa hela dagen igår och hela morgonen idag: Nej, dagis. Hemma leka dig mamma.

Älsklingen jobbar lite andra tider idag för han har äntligen fått chansen att vikariera som säkerhetsofficer på båten. Det var absolut på tiden. Tror att hans kompis som har det jobbet normalt och skulle på kurs i två dagar har bidragit så det blev älsklingen tur. Inte en dag för sent. Så idag och imorgon har han en halv guldstripa extra på uniformen.

Puss älskling. Ha en bra dag.

Från när vi var på besök sista gången Juli 2009


1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat Jens. Du är duktig på ditt håll när P är hemma och håller ställningarna med barnen.
Kram Svärmor