tisdag, oktober 26

Föräldrar råd

Igår var det som sagt föräldramöte på lillemans dagis. Även denna gången gjorde jag och rektorn ett slag för att försöka få ihop ett föräldrar råd. Hon är bra på det rektorn att hon gärna vill höra var föräldrarna har att säga och hon lyssnar nog till viss del tror jag.

Tidigare år har de haft en liten grupp som träffats ca 3 ggr per termin och diskuterar vardagen men även eventuella förändringar och behov. De föräldrarna har nu stora barn och är engagerade i skolan i stället.

På förra föräldramötet försökte vi få ihop en grupp och gången innan det men det var bara jag som var intresserad av det då.
Igår var det faktiskt riktigt många föräldrar på mötet (kanon) så nu borde det lyckas.

När jag lämnat liten på dagis hade jag fått ett meddelande på hans hylla. 3 föräldrar från en annan avdelning som vill vara med. Jippi! Äntligen.

Nu skall jag skicka ett mail till rektorn och meddela den goda nyheten. Jag skall även skicka med en lapp de kan dela ut till alla barn med mina kontaktuppgifter så att flera föräldrar kan få chansen att vara med.


Inga kommentarer: