torsdag, oktober 28

Det blev bra ändå

Stora killen fyllde ju år igår och eftersom vi bor som vi gör så fick han inget kalas igår. Grannarna skulle kommit över på lite fika men deras lilltjej blev dålig så de kunde inte.

Han fick ta med sig två kompisar hem direkt efter skolan igår. Han slapp vara på fritids. När de kom hem fick de göra precis vad de ville och det blev Avatar i källaren med tänd brasa. Lite läsk, godis och bullar blev det med. De var riktigt nöjda.


Tyvärr gick strömmen hemma mitt i filmen och hela huset blev så mörkt och tyst. De löste det fint genom att gå upp på hans rum och leka med lego i stället.

Strömmen var borta ett tag. Till och med all täckning var borta på mina mobiler. Den enda som hade täckning var stora killen på hans nya mobil (som jag dock inte hade laddat med pengar, hm).

När strömmen väl kom tillbaka hade de så kul att de inte ville se mer film direkt. Bra det killar. Jag gillar mer när de leker ihop än när de spelar eller ser TV.

De gick hem vid 17-tiden och det var en riktigt nöjd kille jag hade kvar hemma.

Middag blev efter önskemål från honom, fiskbullar i hummersås med potatis. Enkelt och lätt för mig.

De flesta som ringde hit och skulle gratta honom fick nr till hans mobil så de kunde ringa till honom i stället.
Just den grejen var det nog mest jag som tyckte var kul.

Nu är han snart på väg hem med en kompis i skolbussen. De skulle leka hos honom idag. Skall hämta han runt 17.

Inga kommentarer: