tisdag, oktober 26

Den kryper ner

Det blir bara kallar och kallare. Idag när vi gick ner för frukost jag och stora killen visade termometern på -5,6 grader. Brrrr. Mormor: idag blev det långkalsonger på honom. De har även väldigt dålig värme i deras klassrum så det gäller att ta på bra kläder på morgonen.

Liten är upp. Yes. Det vart ingen middagslur igår heller. På kvällen fick ju killarna följa med på föräldramöte på dagis. Det gick så bra. De är så dukitga när de skall mina killar. Satt så stilla hela tiden rektorn pratade (visserligen med film och mobilspel). När det var dags att gå in på avdelningen och prata lekte de så gott tillsammans i lekhallen. Jag kunde sitta med under hela mötet. Så stolt jag är över mina killar.

När vi kom hem var lite uppspelta men vi gick direkt i säng. Det var ju skola/dagis dagen efter. Efter lite knorr och bus somnade de snällt före 21 båda två.

Storebror har gått till skolan och snart skall liten lämnas med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du klär på C. Tänk så fort frosten kommit i år, men visst är det härligt med dessa krispiga mornar? Ha en bra dag och njut en stund av den friska luften. Kramar Mamma