måndag, augusti 30

Respektlöst

Idag är sista dagen på "sommarlovet" för mig och liten. Han börjar skolan imorgon och jag på onsdag. Den senaste tiden har jag pratat mycket om dagis och allt runt det så han skulle vänja sig vid tanken att gå dit igen. Idag när vi lämnat stora killen på sin skola tog lilleman sin väska och skulle gå till sin skola. Då passade det ju bra att jag planerat att gå dit en stund på besök för att underlätta för imorgon.

Han var lite blyg i typ 1 min sen sprang han iväg som om han aldrig varit borta. Så skönt det känns för mig att se att han trivs där. Lite tungt känns det att inte ha honom hemma hos mig men samtidigt skall det bli skönt med lite egen tid till annat än att leka och passa.

Idag öppnade de grinden mellan de smås och de storas gård så alla barnen kunde leka tillsammans. Efter en stund på "andra" sidan såg jag massor av glas på en av gångarna. Gjorde litens fröken uppmärksam på det och när vi tittade runt såg vi att det var hur mycket som helst. Det låg inte bara på hela gången utan i sandlådan och även i sanden under gungorna. Fy fasen vad onödigt. De berättade precis för mig att det varit lugnt med sånt en tid nu. Typiskt. De fick ta över alla barnen på de smås gård och ringa för "sanering". De lår nog få mycket att göra där med för de behöver nog byta ut sanden.

Inga kommentarer: