söndag, augusti 29

Glömde en viktig sak hemma

Tog med barnen och gjorde alla andra löneshoppare sällskap idag. Först en tur till Mariebergcentret följt av Max och sist men inte minst en tur till IKEA.
På Marieberg handlade jag för ett presentkort jag har fått på Cervera och idag blev det en Multi-grater. Har tittat och funderat på nåt sånt läng men inte riktigt kommit oss för att köpa. Så idag slog jag till.

Sen blev det inte så mycket mer där. Hade tänkt att titta på en höst/vinterjacka till mig men idag var inte dagen barnen tyckte samma som mamma så det får bara vänta till en annan gång.

Till sist var det dags för IKEA som egentligen var målet idag. Tyärr glömde jag nog huvudet hemma idag för jag köpte inte det jag skulle utan mer åt hälften av det vi behöver. Bra exempel på det är att jag nu har 4 st Sultan ben hemma.

Undrar vem av oss som skall sova på sängen med ben och vem som skall sova på madrass på golvet? Dahh vi har ju två madrasser = behöver 2 x 4 ben. Snacka om att man blir trött på sig själv. Som tur är finns denna produkt, samt det kopplingsbeslag jag även glömde köpa, att köpa online.

Såg även en ganska fin kontorsstol (om de nu kan vara fina). Vi har just nu en köksstol helt i trä och det blir lite hårt i längden. Snart börjar ju lite skola igen och då kan det vara bra att orka sitta när man skall. Tvyärr var den slut idag men den kunde de skicka hem för under 100 kr. Självklart tog jag det. Det är ju bensinkostnad annars och så allt tid det tar att köra fram och tillbaka.


Tänkte se om jag kunde få till att de även skickar med de andra sakerna i samma paket nu när de ändå skall skicka hit. Hoppas!

Under nästa vecka hoppas jag att jag och stora killen kan ta tag i hans rum och göra iordning lite. Det behövs en ortenligt genomgång och det klarar han inte själv. Idag köpte jag även en till insatts till hans expedit för nu när han blir större blir hans saker mindre och då behövs lite mindre förvaring.

Liten fick även han en sak på IKEA som han lekte med där. Hans lilla Adam sover just nu lite överallt men nu har även dockan en säng. Funderar på om jag inte skall måla den så den blir lite finare. Gillar inte sådanna möbler själv och då vill jag ju inte att liten skall ha det på sitt rum heller. Ett lager vit färg hoppas jag kunna få till någong gång. Sängen är ju inte så stor.

Inga kommentarer: