tisdag, juli 20

Planering

När vi bestämde att lägga sten på framsidan gjorde jag upp en liten planering av arbetet. Jag åkte runt och undersökte olika priser och produkter. Allt för att själva arbetet skulle gå så smidigt som möjligt fram.

Idag stod det vila och lugn dag på planen och det har jag och liten gjort. Vi var en tur till stan bara jag och liten. Vi gick runt i butiker och på gågatan. Vi var i leksaksbutiken och bara tittade och provade lite. Efter det blev det hamburgare till lunch och sen var det dags att sova middag. Liten sov över två timmar och jag sov en bra stund med.

Enligt planen skulle framsidan det vara färdig igår men så blev det inte. Jag har så svårt för att bara ta saker helt som de kommer utan någon tanke bakom. Jag jobbar på det men det ligger inte i min personlighet att helt släppa det. Så för min inre ros skull får jag fokusera på annat.

Idag har jag haft lite tid att leta jobb. Det finns inte så mycket inom min utbildning men det gör kanske inte så mycket just nu. Något deltidsjobb hade varit topp vid sidan av att starta eget. Har även två kurser på distans jag kommer läsa i höst med så jag kommer inte sitta utan något att göra i alla fall.

Vissa dagar tar man vad som helst bara för att komma sig bort och ut lite. 99% av tiden älskar jag att få vara hemma med mina killar men av och till önskar jag mig egen tid som jag själv styr över.

1 kommentar:

Anne sa...

Visst behöver man lite egentid oxå! Kommer du att starta egen rörelse i höst? Låter spännande och modigt!
Hoppas att stensättningen blir så bra som ni tänk er, Ha en skön dag! Kram