fredag, juni 18

Medicin

Så var det som jag trodde. Halsfluss.
När jag ringde för att boka tid fick jag som vanligt veta att halsprovet nog inte kommer visa nåt för det är så tidigt bla bla bla...
När jag kom in, förövrigt till en ny och mycket trevlig läkare, fick jag åter höra samma visa att det troligen är för tidigt bla bla bla...
Ta nu bara det där provet så får vi se sen. Har haft halsfluss några gånger och än när jag känt det så här har det aldrig inte visat på halsprovet.
Så denna gången var inget undantag. Provet visade på halsfluss och jag fick Kåvepenin.
Läkaren sa att han tyckte jag hade bra koll på min kropp och hur den fungerade efter det jag sa. Känns bra. Jag försöker ju vara medveten om vad kroppen säger till mig och lära mig av det.

Efter läkarbesöket blev det självklart apoteket och sedan hem i säng. Det var långt över litens middagslur jag kröp ner med honom i sängen och vi såg kanske 5 minuter på Pippi (nya favoriten) innan vi båda sov. Sov gjorde vi i 3 timmar. Jag vaknade av min hals men inte så farligt trött längre. Liten vaknade av att hans pappa ringde och väckte honom.

Har varit ute en stund på eftermiddagen med liten. Tror han känner att mamma inte är helt bra för han har varit en igel idag. Följa med och bära hela tiden.

Det är för ont och svårt att äta så det har blivit yoghurt, frukt och bär i olika former för mig idag. Barnen fick pizza till middag och det var de glada för. Smakade lite på lillens men det gör ont att svälja fast jag måste säga att det är bra mycket bättre än i natt.

Älsklingen är på väg hem men han kommer nog lite sent. Det var mycket trafik med färjan så han fick vänta en stund där.

3 kommentarer:

Anne sa...

Så bra att du fick medicin i alla fall! Då ska du snart kunna återvända till livet igen ;)
Idag få du ligga på soffan och vara med på bröllopet!
Ha en bra dag och krya å dig! Kram

Robin sa...

Hoppas det biter bra med medicinen du fick och att du snart är lika pigg som förut. Kram

Popprinsessan sa...

Men din stackare! Skönt att sambon är på väg hem till er så att du får lite avlastning och kanske kan vila lite extra!

Krya på dig!