tisdag, maj 18

Tillbaka i skolbänken

Idag var så första dagen tillbaka i skolan efter 10 veckor på LIA (Lärande I Arbete). Tis, ons, tors denna veckan är det bara redovisningar av allas projekt och det blir långa dagar.

Jag har min redovisning först på torsdag och är den enda i klassen som kommer ha åhörare utifrån. Ingen annan ser ut att ha bjudit in berörd personal fast det uppmuntrades.

Lite extra press på mig att det blir tydligt och bra men samtidigt ett mer verklighetsförankrat tillfälle. Bra träning inför livet som kommande egenföretagare.

Redovisningarna som var idag var lite av en besvikelse. Några var bra men de var givna vilka. Några hade jag koll på sedan innan vad de skulle handla om. Men resten var lite sega. Det viktiga här är man skall övertyga kunden om att de behöver genomföra det vi föreslår. Köpa vår tjänst med andra ord och det var inte många som hade nåt som ens nuddade vid det.
Hoppas jag lyckas sälja in mina "tjänster" på torsdag.

Nu skall jag läsa igenom presentationen en gång till innan jag lägger mig.

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Håller tummarna för att din redovisning går bra!

Kul att du köpte en ny iPod och jag hoppas att den funkar bra på Göteborgsvarvet :-)