söndag, april 11

Löpning blev gång

Efter att vi varit ute en stund på fm och lekt vad det dags för en lätt lunch. Det tog inte lång stund efter maten så var liten trött. Han somnade nästan i mitt knä. Ingen tid att fundera här inte (som tur var). Fort på med träningskläderna, hämta och ordna vagnen, i med liten, på med skorna och mp3, sen var vi iväg.

Det som var tänkt att blir en joggingrunda blev en powerwalk tur med vagn och älsklingen i mitt öra. Han ringde strax efter vi startat och vi pratade så gott som hela rundan runt. Skönt med lite sällskap och tid att prata i lugn och ro. Ensam med barnen hemma så är det alltid någon som vill nåt.

En annan sak som var bra med att jag fick gå var att nu fick jag tagit tiden och sett hur snabbt jag går runt mot när jag springer. Det är inte så stor skillnad men ändock en skillnad. Har lagt upp logg på jogg.se där man kan mäta runder och så räknar den ut en massa kul för en. De säger att när jag springer går det i hela 7:15 km/tim och när jag gick idag gick jag i snitt 9:33 km/tim.
Drömmen hade ju varit att få en ny vagn att springa med. Den vi har nu drar sjukt mycket till vänster och det sliter på min arm, rygg, axel. Känns inte så bra men det går. Tyvärr kostar dessa vagnar allt för mycket och det finns några andra billigare som jag med skulle kunna tänka mig.
Så har du en joggingvagn du inte använder och vill bli av med, tveka inte att höra av dig. Den kommer till användning här kan jag lova.

Inga kommentarer: