onsdag, mars 17

När livet kommer ikapp


"jobbar" hemifrån en stund. Medans jag väntar på skrivaren passar jag på att kolla lite kurser jag har lust att söka.

För mig är det osäkert vad som gäller med behörigheten. Har inte så bra betyg från gymnasiet (var inte där) och vet inte om de räcker. Hoppas det. Kanske. När jag sökte till utbildningen jag går nu var det också grundläggande behörighet som krav och jag kom ju inte så då borde det gå denna gången med. Söker i alla fall så får jag se. Om det inte räcker får jag fundera på om det är värt tiden att läsa in de ämnen som behövs.

Jag är nöjd med mitt liv till idag. Visst har man stött på tuffare perioder men de vill jag inte vara utan. De har skapat den person jag är idag. Om jag nu har möjlighet att ändra något i mitt liv är det min tid på gymnasiet. Det var tre år som bara försvann och inte fick jag något med mig från det förutom mycket sömn. Ja, ja alla har väl nåt de önskar göra om i sina liv. Jag är bara nöjd att det inte är mer än det för det går ju att göra något åt som tur är.

Nu skall jag sluta svamla och fortsätta jobba.

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

hej gumman..

skickar en STOR kram till dig innan jag tar tag i vår tvätt här hemma, urk.. :)

KRAM