lördag, januari 23

Jag älskar vintern

Det är så fint när all snö ligger på marken, husen, bilar, träd...

Vi var ute och lekte i 2 timmar. Åkte pulka, snowracer, gungade och kastade snö. Stora killen fick en träff rätt på min hals så snön sakta åkte ner helt innanför tröjan ner på magen. Det var kall. Sen var den leken slut.

När vi kom in var det dags för lunch. Det blev dinkelplättar och pannkakor. Kors så mina barn åt. Gjorde en sats för 4 personer och det blev inget kvar. Nu gör stora killen sin läxa och lilleman sover gott i sin vagn i vardagsrummet. Det är tyst och lungt här hemma. 

Om inte så väldigt länge nu skall vi åka på vår årliga resa till Branäs. Vi hyr en lägenhet där vi bor allihop tillsammans. Vi åker med min syster, hennes man och deras två barn, min mamma och hennes manDet är många på litet utrymme men det går hur bra som helst. 

Vi skall vara där tors-sönd om några veckor. Jag längtar. Tittar på webkamerna där varje dag och det ser bara så kul ut. För två år sedan var det första gången min stora kille åkte skidor och han är en naturbegåvning. Fixade det redan första timmen. Nu får han vänta på sin mamma i backarna.


Men innan vi åker skall vi fortsätta på "mitt" nya spa i källarne, få ordning på tvättstugan och  bygga ett eget rum till lilleman. Nu har han inget rum och sover hos oss. Alla hans leksaker ligger i vardagsrummet och det börjar bli lite för myket nu. De hinner få så mycket på två år.

Inga kommentarer: