fredag, januari 15

En annorlunda present

Jag fyller snart år och min älskling är som vanligt inte hemma. 

Idag fick jag ett lurigt mail från honom om att det någonstans finns en present att hämta för mig. 

  • Jag kan hämta den på min födelsedag om fem dagar. 
  • Jag bör ta med legitimation när jag hämtar den.
  • Första ledtråden är att den finns i en butik inne i stan som är närmst där vi bor.

Kommer tydligen få fler ledtrådar men jag får försöka hitta den själv. 

Hur tusan skall jag bära mig åt. Visserligen finns det inte väldigt mycket butiker där men vad gör jag. Skall jag bara gå runt till alla och fåga om de har en födelsedagspresent till mig eller? Har ni några råd och tips så kom med de. Behöver nog all hjälp jag kan få.

1 kommentar:

Anne sa...

Nej men vilken rolig utmaning med presenten!
Det ska bli spännande att se ur du ska lösa detta, tyvärr har jag inga bra förslag att komma med på någon lösning.

Så tråkigt att din lille kille inte slipper ifrån betten på dagis. Bra idé att fotografera! Det är väl snart dags att ta kontakt med rektorn för ert dagis, det känns ju snart som om det behövs extra resurser för att säkerställa alla barns säkerhet.

Hoppas att du får en fin helg, Kram kram