måndag, december 7

Vila

När man får tid och skall vila så kan man inte. Jag har i alla fall försökt göra det. Har legat på soffan ett tag och verkligen försökt slappa.
Detta är nog ett typiskt stresstecken. Skall ta det till mig och inte iggnorera det som man lätt gör. Jag känner mig inte stressad men är det säkert ändå. Snart jul, mycket jag vill göra på praktiken och hemma, ensam med barnen, huset är en röra, Lucia tors och fred och ingen att fira den med (igen). Om jag tänker efter så borde jag ta det lite lugnare.

Visserligen är positiv stress bra för oss. Det hjälper oss prestera mer när det behövs.

Hoppas mittt försök till vila hjälper så jag fort blir frisk och kan träna lite. Behöver få röra mig igen.

Nu skall jag hämta hem stora killen. Får passa på när jag kan hämta de tidigare. Det blir en del långa dagar för de nu när vi är utan älsklingen hemma. Lilleman sover troligen så honom hämtar vi om en timme. Skönt med lite egen tid bara jag och C.

2 kommentarer:

Robin sa...

Krya på dig, inte kul att vara sjuk o dessutom ensam med barnen. Hoppas det går bra.

Lotta sa...

Så trist att fira Ljusets högtid på egen hand.
Ja med barnen förstås!
Krya på dig nu!
Kramen