tisdag, december 1

Ensam, snor och rörigt hus

Så har dagen kommit och älsklingen har åkt på jobb. Det blir en dag extra denna gången.



Just nu sover liten i sin vagn. Skall strax hämta stora killen på skolan. Solen skiner och allt är lugnt.



Är hemma idag med liten som blev dålig i helgen. Han fick hög feber och senare lite snuva och hosta. Idag är andra dagen utan feber så imorgon får han gå på dagis igen.



Vi såg i söndags att lillemans kulor inte var där de skulle men när jag tryckte lätt kom de ner igen. Igår var de borta igen och då kom de inte ner utav tryck. Vi ringde vårdcentralen och fick en tid. Vi uppgav även att han hade haft feber i helgen om det kunde hänga ihop.

När vi blev uppropade fick vi vänta i ett undersökningsrum till läkaren skulle komma tillbaka strax. Tillbaka kom en väl täckt läkare med handskar och munskydd.

-Ni har sökt för feber?

-Nej för hans kulor men han har haft feber i helgen.

-Så han har feber?

-Ja.

-Förkylningssymptom?

-Lite men inte väldigt mycket.

-Då har han säkert svininfluensan.

-?

Läkaren var helt hysterisk. Totalt nojig. Sa att man kunde ha den utan att vara sjuk, att rekommendationerna inte stämde, att symptomen inte stämde enligt råden...

Vi blev helt stälda. Lilleman var ju mycket bättre och febern var borta. Märkligt beteende.

Till slut fick vi han att undersöka hans kulor, som vi sökte för, och det var inget ovanligt eller allvarligt så länge de kom ner igen.

Nu blir det att kolla varje gång jag byter blöja.



Vi var i Göteborg i helgen men det blir ett annat inlägg. Under tiden lämnade vi inte bilen till en kille för lite små reparationer.

Igår kom han så med den och älsklingen fick köra hem honom igen. Klockan blev mycket och jag la båda barnen för natten.

Vi läste nattsagan för stora killen i min säng och hade så mysigt. Jag och mina små killar. Sen gick stora killen in och la sig i sin säng. Jag sa "god natt" till honom och skulle sedan lägga lilleman. Stora killen ropade flera gången och jag blev lite irriterad. Sista gången kom jag inte helt direkt och när jag kom in låg han och snyftade.

-Det är massa konstiga ljud i mitt rum :(

-Nej då, det är bara din säng som knakar när du rör dig.

-Nej det är det inte.

-Sov nu, jag är här uppe. God natt.

Sen gick jag in till lillaman igen. De gick ganska lätt att lägga honom men det var bara för att klockan var allt för mycket.

När jag kom ut igen sov stora killen gott.

Jag var lite orolig för älsklingen som inte kommit hem ännu. Bara han inte kört i diket. Funderade på om han inte svarade i mobilen skulle jag be grannen köra vägen för att se efter honom.

På mobilen var det obesvarade samtal och sms.

ÄLSKLINGEN VAR UTELÅST. Han hade glömt ta med sig nyckel. Klantigt.

Han hade kastat sten på rutan upp och det var det som stora killen hörde och blev rädd för. Stackare och mamma som inte trodde på honom.

2 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej hej vännen...

oj så länge sedan jaf skrev här hos dig.. *skäms*

tänkte bara säga att kulorna åkte upp på min son då han var liten med så fort han fick feber..
kanske är samma på din lilleman..:)

stackars storis som låg och hörde stenarna på fönstret och blev rädd.. :) men det kunde di ju inte veta ju.. hihi...

hoppas ni är friska nu , kramkram

Anne sa...

Vilken knasig doktor! Jag tycker att det har blivit sån hysteri kring influensan,. Troligtvis så är ju doktorn vaccinerad sedan en tid tillbaka så vad är faran då?

Hoppas att det rättar till sig på lillkillen!
Ha en skön dag! Kram