torsdag, oktober 15

Sur morgon

Så fel det blev i morse. Stora killen blev så arg på mig fast jag försökte det jag kunde för att han skulle slippa stressa och skulle få lite tid över som jag vet han vill.

Vad gör man när man börjar låta som en trasig skiva som hakat upp sig? Tror det är större krav som bör ställas på honom fast det tar emot i mammas hjärta. Har dagen idag på att fundera ut nya/tydligare regler för saker här hemma.

Nu är det inte så att vi bara bråkar för det gör vi verkligen inte men när det uppstår situationer som inte bör uppstå måste man göra vissa förändringar för att undvika att de kommer igen.

Nu skall jag iväg till skolan och ha grupparbete med min duktiga grupp. Hoppas vi hinner färdigt idag. Sen har jag en hemtenta som väntar på mig så det får bli min kvällssyssla. Imorgon skall vi arbete med vårt LIA projekt på dagen. Det är mycket nu men KUL.

Städa får jag försöka hinna med i helgen. Blundar och kliver över saker till dess.

Ha en bra dag alla

2 kommentarer:

Frida sa...

Blunda är bra, blunda är JÄTTEBRA;D
Klart man måste omvärdera sig själv & situationen så man slipper vara med om det varje gång.
Hoppa satt tentan går bra för dig gumman!
Kramisar<3

Lotta sa...

Ja ibland måste man liksom ta tag i saker med barnen som man bara låtit rulla på. De blir ju faktiskt äldre och kan ta mer eget ansvar. Du löser det säkert på bästa sätt.
Här kliver jag oxå över tills i morgon bitti. Börjar inte förens halv elva och tänkte ta tag i städningen när huset blivit tomt.
Kramen