måndag, oktober 5

Slutspurt

Måndag igen. Har varit ledig sedan onsdag lunch och den tiden har bara försvunnit. Har inte fått gjort så mycket av det jag tänk mig. Så blir det ofta. Gör saker med familjen i stället.

Får ny chans denna veckan. Går bara i skolan måndag och tisdag. Resten av veckan skall jag plugga hemma. Nu gäller det att ha disiplin. Skall ta hjälp av älsklingen och få städat undan lite hemma innan han åker onsdag så jag helt kan fokusera på mina studier.

Idag och imorgon är det sista dagarna med häsoekonomi. Det är väldigt kul men ack så klurigt.
Semesterersättning på det och det, sociala avgifter på det och det, karensdag-sjuklön- full semester... Det är inte lite att räkna och det är viktigt att man får alla siffror på rätt plats.
Detta kommer bli en stor del av mitt framtida arbete. Pengar styr det mesta i arbetslivet idag och det gäller att hänga med där.

2 kommentarer:

Frida sa...

Hoppas att din älskling städar undan så att du kan ägna dig åt studier när killarna är i skolan & på dagis.
Förstår att det blir mycket att hålla i huvudet, men det är ju inte svårt för en så smart tjej som DU:D
Kramar<3

Lotta sa...

Jag skulle ha jättesvårt att få diciplin fpå mig själv och verkligen studera.
Skulle vimsa hit och dit...
Bra att du har din älskling till hjälp med hemmet.
Kramen