torsdag, augusti 6

Så bra

Det har varit en bra dag idag. Solen har stålat på blå himmel och det har nästan (bara nästan) varit för varm.
Vi har fått målat, tvättat, handlat och lite till.

Det bor en liten igelkott under vår trapp på framsidan. Den har legat bevid sandlådan hela dagen fast det varit massor med liv brevid den. Vi gav den lite mat som den slukade glupskt.

Jag fick blodad tand igår när jag och E sprang. Tog mig en runda idag igen. Det var lite tyngre idag men det gick bra och jag är nöjd men min prestation. När jag kom hem från min runda var killarna hos grannen och badade. Jag skyndade mig hem och bytte om. Tänkte att det skulle bli skönt med ett svalkande bad men fel hade jag. F har värmaren på så det var 33 grader i vattnet.

Vi gjorde tacopaj till middag. Den var riktigt riktigt god.

Kvällen var ljuvlig. En öl på framsidan med älsklingen sedan över till grannen för ett kvällsdopp. Fortfarande 33 grader i vattnet. Härligt. Det var ett bra köp vi gjorde. Han fick den nämligen av oss i födelsedagspresent förra året.

Mina händer har repat sig bra under dagen och är så gott som återställda. Skönt.

Nu blir det sängen för mig. Jag skall med lilleman på dagis imorgon. Älsklingen skall hämta släpkärra för vi skall köra TVn till Örebro och få den reparerad innan grantin går ut. Har vi tur hinner vi hälsa på Mamma Russin på vägen.

3 kommentarer:

Anne sa...

Skönt att dina händer är bättre!
Så du känner MammaRussin?!
Hon är ju den som har gjort min bloggdesign och jag är såååå nöjd! Hälsa henne då!
Hoppas att ni får en härlig dag! Kram kram

Mamma russin sa...

hej hej..
haha.. alla känner apan, hihi..;)

hoppas vi ses sedan.. nu är jag hemma igen af.. men vi ska ju iväg 16,30 och hämta hem Lo med... kramisar

Lotta sa...

Så skönt att händerna är bättre.
Igelkottar är bland det gulligaste som finns.
Vi hade oxå en förra året.
Kramen