måndag, augusti 17

Läkarbesök

Så fick jag en syn på stora killens ben och där var in STOR röd- blå fläck. Han har sagt till mig att han har haft ett myggbett som besvärade honom lite. Att jag inte tittade ordentligt och höll koll.
Känner mig som världens sämsta mamma. Jag vet ju att han är överkänslig för stick och borde gjort det bättre.

Det fick bli en tur till jourmotagningen för kontroll. Märket gick från knävecket där han blivit stucken upp på halva lårets baksida och ner lite på vaden.

Där fick han maxdosen av allerigimedicinen och ett recept jag skall hämta ut imorgon.

Vi var där totalt en timme. Lilleman var snäll nästan hela tiden. Kortare stunder med rastlöshet men det fixade jag och storebror.

På vägen hem blev det middag med hem från McD. Klockan var mycket och vi var trötta.

Nu sover killarna och jag skall hänga lite tvätt sen tar jag kvällen. Resten kan vänta till imorgon.

1 kommentar:

Anne sa...

Usch då! Inte bra alls.
Inte ska du ha så dåligt samvete, se det så att det var ju bra att du såg det när du gjorde och sen tog tag i det på bästa sätt. Man är inte mer än människa...
Hoppas att medicinen hjälper fort nu då!
Ha det bra! Kram