onsdag, augusti 19

Bilkrångel och felinformation

Igår eftermiddag skulle jag ta barnen och åka en tur till stan. Vi skulle till apoteket först för att hämta medicin till stora killen sen en tur förbi butiken på väg hem.

Nu kom vi ca 600 meter innan vi inte kunne köra längre. Bilen kunde gott men jag såg inget för vindrutetorkarna hade hakat ihop och hängde i kors framför min syn. Hur är det möjligt?

I måndags förra veckan hade vi inne bilen på Volvoverkstan för att byra framrutan. Vi hade fått tre stenskott i rutan pga vägbygget mellan oss och stan. Vägverket anser inte det är deras fel för de sopar minsan gatan efter sig. Lätt att säga...

Jag var så inne på verksaden idag för att klaga. De gjorde det de kunde för stunden men jag måste tillbaka dit i eftermiddag då delarna tros komma. Så nu korsar jag fingrarna för att det inte börjar regna. De tog nämligen bort båda armarna till torkarna då de var helt sönder och kunde repa rutan om man kom åt spaken.

Sen är gårdagens hisoria inte helt slut ännu. Det var mer...

Mina snälla, gulliga, otroligt hjälpsamma grannar erbjöd sig att passa min killar så kunde jag låna deras bil till apoteket så jag fick medisinen. TACK! Ni är underbara.

Väl på apoteket ser jag att hon tar fram en flaska som vi redan har hemma. När jag fråga henne visar det sig att det är samma medisin som vi redan har till lilla killen. Enda skillnaden är hur mycket man ger barnen.
Jag frågade läkaren säkert tre gånger om jag inte kunde använda den vi hade hemma redan men NEJ (klart och tydligt). Det är olika medisin styrka till barnen. Du måste hämta ut den nya flaskan till stora killen.
Det finns inte olika styrkor på den medisinen. BARA EN TYP. Att det skall vara så svårt alltid. Helt otroligt.

Det var en upplevelse allt i onödan igår.

1 kommentar:

Anne sa...

Hej stumpan!
Vilken otur då med bilen :(
Sånt kan man ju bara bli så galen på!
Så jobbigt med krånglet med medicinen! Jag har tyvärr ofta fått vara ganska så bestämd när man drabbas av "doktorn" antingen med barnen eller till sig själv. Nu är ju jag ganska påläst (är ju IVA sjuksköterska) men man SKA ju kunna lita på att doktorn vet vad de gör när de skriver ut olika mediciner.

Tråkigt att du blev drabbad bara....
Hoppas nu att din pojke snart slipper obehaget i benet.
Ha det bäst! Kram kram