torsdag, juli 16

Sjuk?

Lilleman somnade tidigt igår. Redan halv 8 och det är ovanligt för honom. Han sov väldigt oroligt och vaknade med ett gallskrik flera gånger. La han i min säng och kröp ner till honom strax före 9. Jag såg lite på TV i sängen. Somnade vid 23. Helt ok.

Vaknade flera gånger av att han rullade, sparkade och gnydde. Han var lite varm med? Undrade om det var tänderna eller hoppades kanske på det. Kl 5 var det en full lös blöja. Han är lite dålig i magen. Nu halv 9 var det dax för nästa. Vet att grannarna är magsjuka och han träffade de lite kort i förrgår. Borde inte vara det men det är ju väldigt smittsamt. Så länge det bara är lös mage går det bra. Det är så jobbigt när de små spyr.

Idag blir en stilla dag ifall han är sjuk. Jag är trött. Inte van längre att vakna flera gånger på natten.

3 kommentarer:

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Stackars lite & stackars mami som inte fått bästa sömnen.... Tvi tvi för att det inte är magsjuka i alla fall!!

& ja, det var visst vissa som blev upprörda av mitt inlägg om nät mobbing...... Men det är väl dom som är lite små tomma i topp locket.

Ha en fin dag & hoppas han blir frisk fort

Mamma russin sa...

god morgon gumman..
hoppas verkligen att ni inte blir magsjuk.. hualigen..
löst matrial i blöjan kan ju också tyda på tänder.. det blir jämt så för stina när tänderna är på och trycker..
kramkram

Anne sa...

Åh fy tusan för magsjuka! Hoppas att det i så fall är tänderna som spökar.
Jag är hysteriskt rädd för att få kräksjukan tvi tvi tvi
Hoppas att dagen varit bra ändå!
Kram kram