onsdag, juni 10

VARNING!

En liten varning till alla er som har planer på att läsa utvecklingspsykologi. 

Det är ett tungt ämne som väcker många egna tankar och funderingar. 

  • Hur har jag växt upp?
  • Har jag några spöken med mig som gör att jag gör på ett visst sätt?
  • Hur är jag mot andra?
  • Hur uppfostrar jag mina barn?
  • Ger jag de de bästa förutsättningarna?
  • Bidrar jag till framtida problem?
  • Visar jag tillräcklig förståelse för andra?

Allt detta och lite Stress och Stresshanteringsutbildning så blir man lite knäpp känner jag. 

Lite "hypo" blir det.

Skall bli skönt när tentan är över imorgon och sommarlovet börjat. Behöver få lite distans innan det fortsätter igen till hösten.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Det är nog inte helt fel att fundera över dessa saker ibland. Bara man inte fastnar.
Snart får du spotta ur dig allt du lärt dig och sen kan du släppa det lite.
Kramen

Frida sa...

Jag är oxå en funderare, har nog analyserat HELA mitt liv tusentals gånger. Mne jag anser att det är bra att rensa bland sina tankat ibland.
LYCKA till, jag tänker på dig!
Kramar i massor<3

Robin sa...

Ja min älskade tös. Din uppväxt i samband med att din mamma o jag gick skiljda vägar kan jag vara en del av som jag inte är stolt över. Minns när du letade efter mig på din cykel. Såg dig men vågade inte ge mig tillkänna. Kan gråta mycket över det idag och har så gjort under lång tid, jag var egoistisk o kunde inte göra rätt, förlåt.