tisdag, juni 2

Tisdag och grått

Så var det fina vädret borta som lovat. Både skönt men samtidigt sorgligt. Nu kanske jag kan få något gjort inne hemma. Vi skall självklart ut med och slippa nysa.


Igår började som en seg dag. Lilleman var trött han med fast vi båda sovit länge på natten. Han somnade om kl.9 och sov 4 timmar till kl.13. Helt otroligt. Fick inget gjort för jag väntade bara på att han skulle vakna. Nu vaknar han snart... Han vaknade i alla fall lagom tills storebror kom hem från skolan. En snabb lunch och så in till stan för att göra ett större matinköp. Skrev ny matlista som jag nästan har blivit beroende av. Sparar mig så mycket tid och bekymmer.

Stora killen hade uppvisning av hans klass kroppsmusikal igår kväll. Typiskt så hamnade jag på fel sida så jag så inte C så mycket som jag ville. Att det alltid skall bli så. Duktiga var de i alla fall. Efteråt var det picknik ute på gräset. Tyvärr har inte kommunen klippt så bra så det var högt och många maskrosor som flög runt fikat.

Dagen var inte slut med det fast klockan började bli mycket. Söta gulliga grannen Majken fyllde 1 år igår och det ville vi inte missa att fira. Chamtrollet. Hon pratar och skrattar massor hela tiden. Så söt. O hade kommit till himlen tror jag, mitt lilla matvrak, 1 bulle och flera kakor slank ner. Finns inget stopp i den ungen tror jag.

Vi är även kattvakter åt några andra grannar så från kalaset var det över dit och försöka få ut de för natten. Det gick ganska smidigt ändå. Jag är ingen djurmänniska alls så det här är nästan en liten utmaning för mig.

Nu var dagen slut och barnen skulle i säng. Klockan hade hunnit bli halv 10. Allt allt för sent på en skoldag. Det tog 40 min så sov de båda två. Helt ok.
Just när minsteman somnat och jag gick ur rummet möttes jag av storebror som kom upp och spydde ner hela hallen uppe. Han var JÄTTE DÅLIG. Stackars min stora lilla kille. Fick kasta han i duschen efter han var klar. Hämta trasor, spänner och klorin och torka upp. Tror han blev allt för varm och dålig av det.
Som tur var sov han hela natten utan fler attacker. Idag var han bra igen och är nu i skolan. Fick lite sovmorgon idag. Han var så trött.

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

hej gumman..:)

oj det var en dag utan like.. jisses att du/ni hann allt, hhih..
stackars killen som blev så dålig.. men skönt att det inte blev värre iaf..
vi har regn och grått och kallt här idag med..:( inte roligt alls..
vi tar en riktig slappar dag här inne stina och jag.. vi har varit på bvc och nu sover lillan..
kramkram