måndag, mars 30

Toppendag

Idag har varit en riktigt bra dag här hos oss. Jag och O kom iväg på vår långpromenad. Gick 1,5 tim. O sov hela vägen. Vaknade när vagnen stannade hemma. Helt perfekt. Tyvärr försvann solen lite senare men jag hann att vara ute då den var här. Mer kan jag nog inte begära den här årstiden.

Dagen har bara försvunnit. Klockan är redan halv 8 och det är tid att lägga stora killen.

Båda barnen sitter inne hos C och ser på lilla kycklingen. Eller C ser på den och O ser på C.


Vad har jag då gjort idag.
Var en tur in till stan och kompletteringshandlade lite.

Älskling: jag köpte överkastet och det blev bara SÅ FINT;)


Efter stan var det en snabb tur inom hemma och stoppade i O lite mat innan turen gick vidare till Hälleforsnäs och Lager 157. Hittade en del fina saker men inte på Lager 157, där blev det bara 6 par nya strumor. Alla mina är slitna till hål eller farligt nära.
Däremot fanns det mycket fint i outletbutiken på andra sidan. Serholt. Där köpte jag krok till renoverade gästtoan, en gul fin fjäril att sätta i blomkrukor, en pappavas, krokar till små ljuslyktor. Det var nog det tror jag.

Nu var det en paus för stora killen blev fort klar till att lägga sig och då får man passa på. Klockan är nu 21 och båda barnen sover. Det är lugnt hemma. Hör vinden som viner utanför. Tänker på min älskling som är ute och gungar på havet.

Liten lugn egen mammatid sen tidigt i säng.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hey honny......

Legg ut et bilde med det nye sengoverkastet :-)

Nå er det leggetid, har vært en lang dag.

Elsker deg ;-)