torsdag, mars 26

Sol & minusgrader

C kom in 10 min innan klockan skulle ringa. Ibland är det skönt att bli väckt tidigare. Vi låg kvar ett tag i sängen och bara mös. O vaknad efter en liten stund och var med han med.
C gick själv iväg till skolan idag.
När vi gick upp var det minus 8 grader. Nu är det "bara" minus 4.8 grader. Det går framåt.

Min dag idag blir att ta hand om hemmet. Hade ju en göra inget alls dag igår och så kan man ju inte ha det varje dag även om det hade varit ganska skönt.
*Skriva matlista för veckan
*Inköpslista
*Handla
*Åka med återvinning
*Panta flaskor och burkar
*Det som jag annars hinner med utöver...

2 kommentarer:

Miafia sa...

Hej Pernilla! Vet inte om min första kommentar kom in...det blev lite strul så jag skriver igen.

Visst är det kul med den här galan då man får chansen att möta roliga, härliga mammor här på bloggen. Och sen att få ses IRL är så himla kul!

Hoppas du får en härlig fixardag i solen!
Det här med återvinning är ju återkommande kan man säga och det fylls på fortare än kvickt. Vi har lådor i tvättstugan som är överfulla just nu. Borde oxå ha en sån dag som du ska ha just nu.

Ha det gott!
/Marie

Anonym sa...

Hej!
Hoppas att du hann fixa allt på att-göra-listan.
JAg hade tänkt ha en superstädardag idag, men det blev inget alls med det...
Jag längtar oxå till galan, det ska bli helt underbar med lite glitter & glamour!
Ska du oxå bo på hotellet?
Kram
ia