fredag, mars 27

Snö snö snö

Här kan ni tro det snöar. Det faller stora flingor från himlen och har gjort så sedan klockan 1 idag. Det är ju fint men inte helt det vi väntade efter en underbar dag med massor av sol igår.
Stora killen älskar vanligtvis snö men inte nu för den gör så att vår parabol inte fungerar. Signalerna kommer inte fram som de skall.
Så här är just nu väldigt tyst.
Lillkillen sover. Jag slappar på soffan. Stora killen spelar datorspel i stället. Min älskade sambo är ju på inte ens hemma. Han är på jobb några dar till.

Idag var jag och lilla O inne i stan och skulle köpa nya vita krukor till framsidan. Vi letade länge i butiken innan vi frågade. Killen i kassan kunde inte heller hitta de. Till slut kom vi fram till att det var missvisande i reklambladet och krukorna var inte alls vita. Trist. De hade varit så fina här hemma. Blir att leta lite till.

Efter lunch gick vi i sällskap med grannarna bort till församlingshemmet som hade utförsäljning av barnkläder och saker. Det blev ett spel till C. Hittade inget annat. Var ganska dåligt där för oss i alla fall.

Nu vaknade lillkillen. Jag skall börja på maten. Hungrig. Idag blir det ostfylld kyckling med bönor.

Snöar det hos er med?

2 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hallåj...
jo det är mariebergs köpcentrum vi åker till och det är toppen bra..:) du får åka dit nån dag så kan vi ses där på en fika..:) och lite shopping med såklart.. du kan ju kolla deras hemsida så ser du vad som finns för affärer.. :)

det är så attans skönt att GI är min rätta metod.. det är inte ett uns jobbigt att "banta" .. jag äter som jag alltid gjort så när på potatis och pasta då.. nu kanske jag börjar äta lite fullkornspasta i lasange.. får se.. jag har ju kört "fas 1" nu i en månad.. tänkte börja smyga över till fas 2 lite sakta.. vad tror du om det..? jag har ca 3 kilo kvar till del mål och sedan ca 3 kilo kvar till sedan tror jag jag är nöjd.. :) totalt 5-7 kg ca..

vad jobbar din gubbe med som är borta i 2 veckor på jobb??

kramkram

Anonym sa...

Hemskt med all snö ju! :/

Tänker du släcka ljusen på Earth Hour imorgon?

Ha en trevlig helg!
Leonard